فرهنگی,روابط عمومی
1400/11/5 سه‌شنبه
بازدید اساتید دانشگاه پیام نور از کارخانه ذوب آهن اصفهان
بازدید اساتید دانشگاه پیام نور از کارخانه ذوب آهن اصفهان

.

دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر میزبان اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان در بازدید از اولین و بزرگترین کارخانه تولید فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاور میانه
با هماهنگی دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر، اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان در روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 از کارخانه بزرگ ذوب آهن اصفهان بازدید نمودند و از نزدیک با روند تولید محصولات فولادی آشنا گردیدند.
در این بازدید، ابتدا اساتید در سالن همایشهای این کارخانه بزرگ گرد هم آمدند و برنامه با تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید و پس از آن میان برنامه ای جذاب با موضوع تولید محصولات ساختمانی و فولادی از ورود سنگ معدن به کارخانه تا پایان تولید محصول برای حاضران به نمایش درآمد. در ابتدا آقای مهندس امیری مدیر روابط عمومی و سپس آقای مهندس اکبری معاون نیروی انسانی کارخانه ذوب آهن اصفهان در جمع اساتید به ایراد سخنرانی و خوشامدگویی پرداختند.
در ادامه خانم دکتر واعظی فر رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت ستاد دانشگاه پیام نور استان اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت. عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان ارتباط بهتر و بیشتر دانشگاه با صنعت و باالعکس را لازمه پیشرفت بهتر و بیشتر صنعت در عرصه تولید دانست.
پس از آن، اساتید دانشگاه طی برنامه ای از نزدیک از مراحل تولید فولاد و آهن در این مجموعه بزرگ بازدید نمودند و مهندسان تولید در این مجموعه به بیان ویژگی های هر قسمت پرداختند. اساتید دانشگاه از بخش های آگلومراسیون و دانه بندی سنگ معدن، کوره بلند، کک سازی، ریخته گری، کنورتور و مجموعه نوردهای 300، 350، 500 و 650 بازدید نمودند و از نزدیک با مراحل تولید محصولات ساختمانی و فولادی و همچنین تولید ریل در این مجموعه آشنا گردیدند.
آقایان دکتر جوزی رییس دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر، آقای دکتر آیت رییس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد، آقای دکتر ایران پور رییس دانشگاه پیام نور مرکز مبارکه، آقای نیساری مدیر مالی ستاد استان، خانم دکتر واعظی فر رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت ستاد استان، آقای دکتر سلطانی کارشناس ارتباط با صنعت ستاد استان و اساتید عضو هیات علمی دانشگاه های پیام نور استان اصفهان در این بازدید حضور داشتند.
کارخانه بزرگ ذوب آهن اصفهان در 45 کیلومتری جنوب غرب اصفهان و در شهرستان لنجان واقع شده که عملیات احداث آن از سال 1346 آغاز و در سال 1350 به بهره برداری رسید. در حال حاضر این کارخانه اولین تولیدکننده ریل و تیرآهن های بال پهن در ایران می باشد که ظرفیت تولید 4 میلیون تن انواع محصولات فولادی در سال را دارد.
این دیدار و بازدید نقطه عطفی برای ارتباط هرچه بیشتر این صنعت بزرگ و دانشگاه پیام نور استان اصفهان  می باشد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر